hej

Hej hej hej.
Shit vad längesen det var sen jag skrev här.
Så mycket har hänt sen sist.
Jag kan inte ens fatta att de här inläggen är ifrån samma år som nu.
Allt känns så längesen. Så långt ifrån.
Okej sååå mycket har väl inte förändrats egentligen.
utifrån en utomståendes synvinkel.
Men inombords
Ja, inombords har det blivit bättre.
Jag är på väg nu, känns det som.
och jag har börjat på universitet.
det var det enda steget jag vågade ta. jobb var fortfarande uteslutet.
och jag kuggar på varje tenta (vilket inte är så jävla kul)
men jag gör det ändå. jag går dit varje dag.
jag utmanar mig själv och min sociala fobi
och jag vågar så mycket mer som var så jävla jobbigt innan.
att gå ut till brevlådan? inga problem
att gå på stan? inte lika jobbigt
att gå på promenad i området? inte lika jobbigt
att prata med en annan människa? jobbigt, men inte lika mkt

Så ja.. det blir bättre. livet blir bättre
bara man orkar härda ut de där förjävligaperioderna.
Våga låta sig själv befinna sig i ett tomrum.
Inte vara rädd för ovissheten. Ha tillit.
Jag kämpar fortfarande med det. tilliten
(för vem säger att jag inte kmr falla tillbaka till en lika jobbig period)
men ja, övning ger färdighet eller vad säger man?
Så det är bara att fortsätta försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0