skrik o kaos


Det var bråk.
Jag hade aldrig gillat den här mannen och den här gången sa jag faktiskt vad jag tyckte om honom. Den här gången gläntade jag på locket och lät mig själv spotta ut all skit jag kände för honom. Hur sur och butter han alltid var. Hur han alltid såg allt negativt och att det förpestade tillvaron även för oss andra.
Han tröttnade, hade ingen lust att höra på och gick ut från köket. Jag var på väg att följa efter, men min vän som varit i samma rum hann ikapp mig och blockerade vägen. Mannen försvann ner för trappan till källan. Min vän var upprörd och försvarade honom. Jag fattade inte. Varför tog hon hans parti?! Vad fan visste hon om min och hans relation?! Vad fan visste hon vad vi gått igenom?! Hon visste inte ett jävla skit! Samtidigt blev jag förvånad. Jag och hon var väldigt nära vänner och hade aldrig bråkat förut. Vi hade alltid haft ett speciellt band av acceptans och förståelse. Så vad var nu det här? Jag visste inte riktigt hur jag skulle ställa mig till att hon stod och skrek på mig och var upprörd. Jag förstod att om jag gav mig in i en fight med henne riskerade jag att själv bli sårad. Hon var min närmaste vän och hårda ord kommandes från henne skulle svida mer än något annat. Jag var även orolig att stöta mig med henne för jag visste inte vart vår relation skulle leda efter det. Men på nåt sätt sköt jag ändå den här molande känslan åt sidan. Visst, jag kanske skulle bli sårad men det här var inte rätt av henne. Att lägga sig i nåt hon inte visste något om. Så jag tog fighten. Jag följde efter henne när hon försökte vända om och gå efter att hon sagt sitt. Sakta i backarna. Nu hade jag också lite saker att säga. Jag skrek på henne. Att hon hade ingen aning vad jag hade för relation till den här mannen. Hon visste ingenting om vad det här handlade om!

och nånstans här vaknade jag. Hade fortfarande skrik och kaos i öronen som dröjde sig kvar.




Jag har aldrig direkt läst några böcker för hur man ska analysera drömmar. Men en sak jag själv funderat ett tag på är att man kan jämföra relationerna med situationen. Vad just relationerna i drömmarna betyder för en i verkligheten och jämföra det med situationen i drömmen. Och för första gången provade jag:

verkligheten/vad de står för:

Mannen: en bekant jag ogillar. butter, sur, irriterad, missnöjd, negativ, alltid varit lite rädd för
Tjejen: en mycket nära vän. kärlek, speciellt band, trygghet, acceptans, förståelse

situation i drömmen: Arg på mannen. "Attack" från vännen. Oro för vart mitt & hennes bråk ska leda och rädd för att bli sårad men det stoppar mig inte.

analys:
Arg på: [mannen] Det mörka, negativitet, depression
Risk/Rädd för: [tjejen] Förlora kärlek & trygghet om jag trotsar.
Men: Låter mig inte avskräckas. Jag vill säga min mening = Egenvärde och självrespekt


Alltså:
Låt dig inte avskräckas från att göra upp med det negativa i ditt liv, Solace! Även om du är rädd för att kärlek och acceptans står på spel. Det är självrespekt att göra upp med sådant du ej längre gillar!



Någon som förstod/missförstod? pliis ge mig lite feedback!

Kommentarer
Postat av: tigeryouth.

så jäkla gött när folk gillar vad jag gör, tack!

2010-03-10 @ 15:10:10
URL: http://tigeryouth.com
Postat av: matilda

sv: ja, visst är det fint med afrikansk musik!

2010-03-10 @ 16:06:15
URL: http://mattilivet.blogspot.com
Postat av: emilia

Haha, ja det här var mitt första bröllop! Min mamma hade bara en vigsel så jag hade ingen aning om hur det egentligen gick till! Haha. Tänkte också bara tacka för alla kommentarer du lämar, jag uppskatta dem verkligen! :))

2010-03-10 @ 19:12:34
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: hannah

oh, någon som faktiskt orkar analysera sina drömmar :'O Jag brukar aldrig komma så långt innan jag glömmer dem...



sv: 3D har inte kommit till Sundsvall än... Hade verkligen velat se den i 3D, nästan värt att åka till en annan stad för att göra det, haha



Och om det var ett skämt eller inte från mamma, det vet jag faktiskt inte! Jag hoppas iallafall det! xD

2010-03-10 @ 19:36:01
URL: http://zebratankar.blogg.se/
Postat av: Becca

Ja. Du får köpa dig en fin sommarklänning till sommaren :)



Mys!

2010-03-10 @ 20:09:43
URL: http://beccatroll.blogg.se/
Postat av: ina

Sv: jo, det är tråkigt..

2010-03-11 @ 17:05:47
URL: http://ssbsw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0