james mcavoy and the scottish accent

Jag har fått en jäkla crush på skådespelaren James McAvoy sen jag såg Becoming Jane förra veckan. Sen dess har jag kollat igenom hans filmer Penelope, Starter for ten och Wanted. Och jag är inte klar än, hahaha.
Det roliga är att efter att jag har kollat igenom otaliga intervjuer med honom på youtube så har jag blivit helt kär i den skotska dialekten! (han har inte haft den i filmerna) Jag skulle kunna sitta och lyssna på sån dialekt hur länge som helst. Den låter så.. knasig och härlig på nåt sätt :) Tror faktiskt jag ska kolla upp om det finns några engelska audioböcker att ladda ner, med nån skotsk uppläsare. Skit samma vad det är för bok, bara jag får höra dialekten!! Hahaha. Här är ett smakprov:

" I could cry just now, talking about it. But I'm not going to,

because I'm saving that for a talkshow"

 


Kommentarer
Postat av: Sofia i London

sv: haha va roligt! jag tittar in har lite da och da for jag tycker du har en bra blogg!



pa tal om james mcavoy, han ar typ min dromkille! jag berattade det for min kompis emma, och tror du inte hon kanner honom lite da? livet ar orattvist haha



kram

2010-02-20 @ 12:51:15
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0