Vi har tur!

Hej Sverige!
Jag tycker att vi här i landet ska vara tacksamma över att det faktiskt är snö som kommer i överflöd just nu! Min mamma kollar mycket på utländska nyheter och just nu är det en kanal som visar nonstop om översvämningar nere på ön Madeira. Jättehemska bilder, att se hur de starka vattenmassorna bara dundrar fram genom övergivna gator. Bilar som ligger krossade på förstörda vägar ute på landet och den ständiga bruna gyttjan som forsar fram överallt. Över 30 personer har tydligen dött... Och när jag står där och kollar på dessa bilder på tvn så blir jag bara så tacksam över att det faktiskt den här vintern är snö som singlar ner från himlen, och inte
regn som vi svenskar annars är så vana vid så här års. Även om snö också kan skapa en del problem, så önskar jag att när människor på måndag morgon ger sig iväg till jobb&skola slutar sucka och klaga över vädret. För det kunde ha varit så mycket värre!


Kommentarer
Postat av: Sofia i London

sv: hon jobbade pa en teater dar han spelade ett par ggr sa de typ halsar pa varann om de gar forbi varann pa gatan :)

2010-02-21 @ 14:03:35
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Eva

Ja jag håller med! Vi har det bra!

2010-02-21 @ 19:02:28
URL: http://nonplus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0